Kempen bercerai dengan ASTRO : ‪#‎jompotong‬ dan ‪#‎jompotongastro‬

Satu masa dulu P1 Wimax pernah lancarkan kempen kasi potong ke atas TM Streamyx

Menurut sumber orang dalaman TM

Kempen berkenaan amatlah berkesan sehingga menimbulkan tekanan ke atas TM bila semakin ramai orang nak potong line TM untuk bertukar kepada P1 Wimax

image001

Waktu itu kadar customer yang memasuki TM Point untuk memotong perkhidmatan Streamyx meningkat sehingga 90%

Sehingga TM terpaksa mengambil khidmat seorang pakar NLP Malaysia untuk mengajar staff TM di front line desk untuk berhadapan dengan customer yang nak potong TM Streamyx dan buat NLP ke atas mereka sehingga mereka yang nak potong tu bukan sahaja tak jadi potong, tapi upgrade pulak ke service lagi mahal

ok tu cerita lain

jangan tanya saya sapa pakar NLP tu sebab confirm saya takkan cerita

coz ni cerita tentang isu lain.

Intipati dari peristiwa di atas ialah betapa kuat dan berkesannya tindakan pengguna yang dilakukan secara beramai-ramai (berjemaah) ke atas satu-satu syarikat / perniagaan / service (perkhidmatan)

Perkara yang sama boleh diulang ke atas semua issue yang melibatkan hubungan pengguna – pengeluar.

jom potong astro

NOW, Malaysia….

Are you ready to repeat the same campaign #jompotong ke atas astro pulak?

Ada hikmahnya bila umat melayu lemah dalam mencipta

dan hanya kuat sebagai pengguna

tanpa pengguna

tanpa pembeli

matilah pengeluar

pengguna boleh menggunakan any reliable source untuk survival

tapi pengeluar masih perlukan pengguna/pembeli untuk survival

so kalau kita sebagai pengguna tak gunakan POWER ini, sangat rugilah kita….

takkan mati kita jika tak makan barang keluaran israel zionist

takkan jadi gila pun kita kalau tak tengok ASTRO yang ada JV dengan zionist

Melainkan anda sendiri pilih untuk rasa begitu.

Jadi, apakah pilihan anda?

#jompotongastro